Zamieszczone przez ruwado
opony letnie - co myślicie
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez dragsterZamieszczone przez ruwadoZamieszczone przez dragsterW Skodzie dojeżdżam zimówki Conti Winter Contact w rozmiarze 195 i wcale nie piszczą :shock:
Gratuluje. Za takie coś zabierałbym dowód rejestracyjny.
Zdajesz sobie sprawę, że stanowisz zagrożenie na drodze?
Komentarz
-
-
Panowie co myślicie o oponach NEXEN?MaderFaker EKOlot -> http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...t-vrs-interior
KUPIĘ: tunel z podłokietnikiem-kpl, Zderzak vrs FL, Skladane lusterka-kpl, Maxi-dot
Komentarz
-
-
a tam..nudzi mi się to se popiszę..
klient kupił sobie vectrę świeżo z francji...przyjechał po opony..demontuję ...a tu taki mały feler :twisted:
córka zadzwoniła do taty że coś jest w oponie..
w dodatku usiłowała mu wmówić że to on wjechał na coś wcześniej a ona pojechała do miasta i dopiero tam to zobaczyła.. :szeroki_usmiech
z takim czymś sie wczoraj ścigałem..nie powiem , trochę szybszy jest ale czy aż tak bardzo... :?
:wink:
co się tyczy opon letnich...
po obserwacjach i jazdach na różnych oponach przez dwa sezony stwierdzam / oczywiście to tylko moje zdanie / że w kategorii opon dla "normalnych" kierowców wygrywa michelin ps3.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Co to w tej oponie jest wbite.
Zamieszczone przez leszekmwco się tyczy opon letnich...
po obserwacjach i jazdach na różnych oponach przez dwa sezony stwierdzam / oczywiście to tylko moje zdanie / że w kategorii opon dla "normalnych" kierowców wygrywa michelin ps3.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftBo cicha i komfortowa czy cos jeszcze ??
bardzo dobre trzymanie nawet przy zużytych oponach , testowałem na podjechanych a mam takie swoje dwa zakręty...
nie widziałem ich poząbkowanych na żadnym aucie
no i robią naprawdę duże przebiegi , sądzę że sporo większe od konkurencji.
Zamieszczone przez SSleszekmw, a udało się tę felgę z Vectry wyważyć?O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mr0cznya co poelcacie na lato ?
W tej chwili mam Goodyear Eagle F1 Assymertic 2 i po trzech sezonach mają niecałe 5mm więc na przyszły rok trzeba coś nowego.
Rozmiar 225/45/R17With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
już pisałem w tym temacie o moich doświadczeniach z Dunlopami Bluresponse 195/65/15, gwoli przypomnienia:
1. sezon 2013, zrobione ~20kkm - super, cicho, dobre trzymanie
2. sezon 2014, znów ok. 20kkm - cicho, trzymanie coraz słabiej
--
3. sezon obecny, przejechane kolejne 10-12kkm - dalej cicho, ale reszta to już całkowita beznadzieja; gwałtowniejsze (jak na 1.6+LPG..) ruszenie = kontrolka ASR, ruszanie na mokrym - w połowie przypadków ślizganie + kontrolka ASR; hamowanie na suchym - tylko wesja z kapeluszem, każde gwałtowniejsze depnięcie hamulca - ABS w akcji. zdarzyło mi kilkrotnie podczas łagodnego przyspieszania na na trzecim biegu, że przód po podskoczeniu na małym wyboju, dziurce czy łączeniu mostu tracił przyczepność
niniejszym, pomimo ok. 4-5mm bieżnika kilka tygodni temu pozbyłem się ww. produktu (=śmietnik). miałem nadzieję dojeździć do końca sezonu i wtedy wyrzucić, ale ich zachowanie na normalnej nawierzchni urągało jakimkolwiek normom. zdecydowanie odradzam, chyba że ktoś chce od nowości zjeździć w jeden sezon, co może być trudne - tak jak napisałem, zrobiłem na nich ponad 50kkm i było 4-5mm (dla porównania - przy moim stylu jazdy po podobnym przebiegu na Uniroyal Rainexpert było 2-3mm)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Voit...A co Ci się dzieje z gumą w Blueresponsach?
Ja jeżdżę drugi sezon na tych oponach i nie zauważyłem niczego niepokojącego.
Cały czas jest cicho, komfortowo i bezpiecznie.
...OK, zgadza się, ja jeżdżę spokojnie. 8)
Komentarz
-
-
Voit, to ja jeździłem* na bluresponsach (w sumie to 2 z tyłu mi zostały, bieżnika po wspomnianych 50k przebiegu jest z 6mm na tylnej osi i dalej są w użytku).
u mnie zauważalne pogorszenie przyszło w 2. sezonie używania - ot tak jakoś hamowanie z 20kmh na mokrym skończyło się skopaniem przez ABS. potem to już równia pochyła. nigdy wcześniej nie posiadałem opon, które by się w takim wieku tak nagle zdegradowały - poza tymi dunlopami każde były w stanie przeżyć 3-4 sezony i zakończyć godnie służbę; tu natomiast mam wredne wrażenie, że opona jest zrobiona idealnie pod testy, które robi się na nowych oponach, a potem to niech już się klient martwi. oczywiście istnieje możliwość -skoro to koncern GY, który trochę fabryk ma- że egzemplarze pochodzące z innej fabryki niż moja (lub z innej serii, ja swoje kupowałem w marcu 2013) będą znosiły starzenie inaczej
Komentarz
-
-
czernobyl, ja swoje opony kupowałem około marca 2014. Nie sądzę, żeby to miało znaczenie, ale zostały zrobione w Niemczech. Chyba po prostu ten rozmiar (205/55 R16) tam właśnie był robiony... Nie sądzę, żeby kraj pochodzenia miał wpływ na trwałość tych opon.
Przebieg mam mniejszy niż Twój, około 25 tyś na letnich. Tak sobie szacuję, bo nie zapisywałem...
Mój styl jazdy nie jest agresywny, jeżdżę raczej spokojnie. Może to ma wpływ na zużycie tych opon, bo faktycznie, są raczej miękkie. Do agresywnej jazdy raczej się nie nadają.
Piszesz, że opona wygląda jak zrobiona pod testy... Mam inne zdanie na ten temat.
Opony robione pod testy charakteryzują się obecnością w bieżniku wielu wąskich i płytkich lamelek, które poprawiają właściwości trakcyjne opony, ale z czasem znikają, ścierają się wraz z bieżnikiem. Tak były zbudowane moje poprzednie opony Goodyear Efficientgrip, poprzednia wersja tych obecnie dostępnych Goodyear Efficientgrip Performance...
Opony były komfortowe i na początku trzymały bardzo dobrze, ale co sezon rzeźba bieżnika stawała się coraz bardziej uboga, pozostawało coraz mniej lamelek.
Dunlopy Blueresopnse mają inny bieżnik - lamelki są znacznie grubsze, głęboko nacięte, głębokie lamelki na barku, rowki i bloki jak w oponach autobusów.
Ta opona nie powinna zmieniać rzeźby bieżnika wraz ze ścieraniem się.
Ja u siebie nie zauważyłem, żeby bieżnik na moich oponach uległ widocznemu zubożeniu. Goodyeary po podobnym okresie eksploatacji wyglądały już wyraźnie inaczej niż nowe.
Komentarz
-
-
@czernobyl
Co zamontowałeś po wyrzuceniu BluResponsów?
Ja, po rocznej przygodzie z nimi, wróciłem do starego wzoru bieżnika Conti EcoContact 3, takiego na jakim auto wyjechało z fabryki. I odetchnąłem z ulgą. Na poprzednim komplecie zjeździłem ok. 60 tys. km, opony miały 4-4.5 mm, nie wyząbkowały się, trzymały tak samo do końca (przyzwoicie, choć nie bardzo dobrze - ale równo i przewidywalnie). Z BluResponsami wytrzymałem jeden letni sezon i 7 tys. km, po czym zdecydowałem się ich pozbyć, bo zbyt zmieniły charakterystykę prowadzenia samochodu (miękka konstrukcja). Co ciekawe, mnie także parę razy zaskoczył ABS przy Dunlopach (po ich dotarciu, bo pierwsze ~500 km nie jest miarodajne). Absolutnie mogę polecić CEC3 w rozmiarze 195/65 R15H - tak jak napisałem, na pewno nie jest to najlepsza opona na mokrym, ale jest "wystarczająca" i przewidywalna, a przy tym zapewnia optymalne zachowanie samochodu przy szybszej jeździe i kontrolę w zakrętach. Przypadkowo ich w fabryce nie wybrali dla tego modelu, wiedzieli co robią.
M.666 4U
Komentarz
-
Komentarz